lördag, augusti 28, 2010

Huset som Gud glömde - 34

Kyle

Vi fick som tur var inga grodor till middag.
Men det var nära att vi fick något som var ännu värre…
Farfar frågade om vi ha kaningryta till middag.
Kaningryta...
Jag trodde Coral skulle kräkas eller svimma... och jag kände mig rätt spyfärdig själv.

”Vi äter inte det…” var det enda Coral fick fram.
Som tur var sa farfar:
”Nej, jag trodde väl inte det heller. Vi kan beställa pizza till er.”
Vi andades lättade ut.
Darla och Ashlee verkade också glada över att slippa äta kanin.
Stort tack till den som uppfann pizza!


Jo, jag vet, det kan verka som dubbelmoral att inte äta vissa djur när vi faktiskt äter kött från ko och gris och så…
men har man som barn tvingats äta sitt husdjur (som Coral och jag tvingades göra en gång), så blir man nog lite känslig för vissa maträtter.

Farfars syster Gertrude, som kommit hem till huset idag efter en resa, muttrade något om att farfar och farmor inte skulle skämma bort oss och att alla borde äta samma maträtt vid en måltid.
Men vi struntade i henne och mumsade på våra goda pizzor istället!
*

Inga kommentarer: