onsdag, augusti 11, 2010

Ocean Beach Memories #9

*
Rebecca berättar:

Jag har världens sötaste, finaste, snällaste och roligaste lillebror! Han är glad jämt och får mig alltid att skratta.
Och han är världens mest envisa unge! Haha.
Ryan är nog den mest envisa personen på jorden, och han har mer energi än någon annan jag känner.
Men envisheten och energin blir aldrig jobbigt, mest komiskt.

Jag minns en morgon när vi var på väg till synagogan. Det var nog i början av december 1958, för Ryan hade precis fyllt 2 år. Han tittade och pekade på allt vi gick förbi och var väldigt nyfiken.
Nära synagogan finns en fontän, och ja, naturligtvis skulle ungen bada i den (Ryan har alltid älskat vatten). Han satte sig på marken och försökte ta av sig skorna.
”Ryan bada.” sa han.
Mamma och pappa försökte förklara att man inte kan bada i en fontän.
”Ryan kan.” svarade min knasiga lilla bror.
Sedan försökte han klättra upp på kanten av fontänen... inte så lätt när man bara är en liten 2-årig plutt. Han kämpade och kämpade, men förgäves.
Vi har en bild från den där morgonen, Ryan tittar liksom anklagande på oss för att vi inte hjälper honom upp.

Hmmm... jag ska nog rama in fotografiet och ge det till Ryan! Haha! (Tror ni han blir glad?)
*

Inga kommentarer: