fredag, augusti 06, 2010

Ocean Beach Memories #8 - del 5

Ocean Beach, Maj 1971

”Du har alltid haft mycket energi du Ryan.” skrattade Maggie.
Ryan log.
”Kan vi se en film där jag inte är pinsam…?”
”Är det så hemskt att se sig själv?” skrattade Kate.
”Nej då,” sa Ryan. ”men jag var ju helknäpp.”
Maggie kramade honom.
”Nej, du var bara söt och rolig. Det är du fortfarande.”
Ryan skakade på huvudet.
”Jo, det är du, lilla studsboll.” sa Maureen.
Ryan brottade ner Maureen.
”Jag ska ge dig för studsboll!”
Maureen skrattade.
”Var snäll - annars visar vi fler pinsamma filmer på dig.”
Ryan släppte Maureen. Sedan satte han sig upp och såg oskyldig ut.
”Jag ska vara snäll.” sa han.
Maureen skrattade.
”Lilla knäppis.”
”Ja, visa fler filmer, pappa!” bad Rebecca.
David valde bland alla filmrullar.
”Vad vill ni se?
”Vad som helst, bara det inte är nåt pinsamt med mig.” muttrade Ryan.
Kate skrattade och strök sin son över håret.
”Du är aldrig pinsam älskling.”
”Nope, bara supergullig har vi ju sagt!” sa Sunshine glatt.
Ryan log blygt gav henne en det-är-jag-inte-alls-blick.
"Nej Sunny, det är jag inte..." protesterade han.
Sunshine log och nickade menande och så lade hon armen om Ryan.
”Jo, det är du!”
Ryan log, ännu mer blyg nu, och kramade Sunshine.

Inga kommentarer: