torsdag, augusti 05, 2010

Ocean Beach Memories #8 - del 3

Ocean Beach, hösten 1962

Lollipop med The Chordettes spelades på Rebeccas skivspelare.
”Den här kan jag.” sa Ryan.
”Sjung med mig då Ryan!” sa Rebecca glatt.
Hon använde en hårborste som mikrofon.
Ryan hoppade upp och ner i sin systers säng och sjöng med i låten.
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop

Sweeter than candy on a stick
Huckleberry, cherry, or rye
If you have a choice you fill your pick
But Lollipop is mine...

Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop

”Bra Ryan!” jublade Rebecca. ”Vill du sjunga mer?”
Ryan nickade ivrigt.
Rebecca väntade tills låten var slut, sedan satte hon en ny skiva på skivtallriken.

Ryan fick syn på Kate som filmade. Han vinkade glatt mot kameran.
”Mamma, vi är popstjärnor!” sa han och studsade upp och ner.
”Vad roligt!” sa Kate. ”Ni är jätteduktiga! Vill ni säga något till dom som ska se den här filmen?”
Ryan log mot kameran.
”Hej alla! Jag heter Ryan och jag fyller fem år nästa vecka. Min syster Becki och jag är popstjärnor och nu ska vi sjunga för er!”
*

Inga kommentarer: