söndag, april 26, 2015

Skrivpuff - 26 April 2015

*
Intim

Paradise, California. Våren 2011.

Denny

Alla sa att jag var så modig när jag berättade för mina föräldrar och poliserna vad jag varit med om. Och alla sa att det var så bra gjort att anmäla förövarna.
Nja, inte riktigt alla... Inte de som var anklagade.
Att anklaga folk för övergrepp var riskfyllt. Och dessutom råkade den senaste personen jag anklagat vara polis i vår lilla stad.
Varje gång jag gick ensam någonstans var jag noga med att se mig omkring, ifall jag var förföljd.
Men trots att jag var vaksam måste jag ha missat honom, för en sen eftermiddag kände jag plötsligt hans starka armar om mig.
"Så du bestämde dig för att skvallra trots allt...?" sa han.
Jag såg ett leende leka i hans ansikte, men han var inte så värst glad.
"Sa jag inte åt dig att hålla tyst?"
Jag svalde hårt. Jo, han hade sagt det. Men jag hade "skvallrat" ändå.
Min vän Cheryl hade rätt; jag lever farligt.

Den starka polismannen höll om mig, som en kram. Men även om det kändes intimt var det sannerligen ingen ömhetsbetygelse. 
Han ville se till att jag inte kunde springa iväg.
"Ta tillbaka dina anklagelser, Denny." nästan väste han. "För du vill väl inte att det ska hända Cathy något..."
Jag svalde hårt igen. Cathy var en av hans kollegor och en god vän till min familj.
"Du rör inte Cathy!" morrade jag.
Han skrockade ondskefullt.
"Det är upp till dig." sa han.
Sedan började han muddra min kropp, utanpå kläderna visserligen - men ändå, hans händer var överallt.
Jag kved av obehag och försökte skruva mig ur hans grepp.
"Lugn, jag ska bara se om du har nåt på dig."
Jag visste att han inte bara kollade efter narkotika, det var även hans drifter som styrde. Han flämtade tyngre och tyngre när hans händer rörde sig över hela mig och jag hade känt hans reaktion när han kramade mig förut.

"Har du nåt på dig?" frågade han.
"Nej!" fräste jag och var djupt tacksam för att jag inte hade en joint i byxfickan den här dagen.
Jag rökte väldigt sällan gräs, det var bara ibland, när jag måste bedöva mina mörka tankar som jag gjorde det.
Han visste inte om att jag rökte på ibland, han bara chansade. 
Kanske ville han försöka sätta dit mig för något, förstöra min trovärdighet?
När han var klar med muddrandet såg han mig rakt i ögonen och flinade och så gjorde han en ansats att knäppa upp mina byxor.
Då slet jag mig lös och sprang det fortaste jag kunde.
Jag stannade inte förrän jag var framme vid den vackra innergården vid det lilla lägenhetshetskomplexet där min storasyster bodde.
Flämtande tog jag två doser av min astmamedicin och gick fram till hennes ytterdörr.

"Nämen hej, Denny! Cordelia är inte hemma än."
Jag såg upp mot den äldre mannen, syrrans granne, som stod utanför sin lägenhet en trappa upp.
"En chansning bara." sa jag och suckade bedrövat.
Den snälla mannens (lika snälla) fru såg bekymrat på mig.
"Lilla raring... vad har hänt? Du ser ut som du har djävulen efter dig..."
Ja du, bra jäkla nära... tänkte jag.
Den gamla damen sträckte ut en hand mot mig.
"Kom upp till oss en stund, lilla gubben."
Jag gick uppför trappan som ledde till deras lilla loftgång och hälsades av en varm kram från damen.
"Söta lilla Denny, du ser helt slut ut... kom in och drick lite läsk och vila lite."
Jag tackade för det fantastiska gamla parets vänlighet och följde med dem in.
Först nu vågade jag andas ut.
"Här hos oss är du trygg." sa damen och strök mig över håret.
Jag log och nickade mot henne.
Jag kände mig verkligen trygg här.



Inga kommentarer: