fredag, december 02, 2011

Skrivpuff - 2 december 2011 - del 1

Skriv om magi.

Bowl-O-Rama, Sun City, California.
Sommaren 2006


"Flytta på dig nu lilla skrutten, nu ska de stora grabbarna spela."
Maxine blängde argt på killen i 20-års-åldern som föste undan henne från bowlingbanan.
"Jag tar inte skit från nån idiot." morrade Maxine. "Holly och jag hade denna här banan först - och vi ska spela!"
Killen log mot den lilla arga tjejen.
"Holly och du får spela en annan dag. Vi vill inte ha 12-åringar i vårt lag förstår du."
Maxine satte händerna i sidorna.
"Du Rich, lyssna noga med båda öronen. För det första: jag är 12 ½ år!
Och för det andra: om du vill ha banan får du tävla med oss om den."

Rich och hans kompisar flinade. Skulle de tävla med två småtjejer?
Det här skulle ju bli lika lätt som att ta godis från småglin.
"Den som först klarar tre strikes i rad vinner." sa Holly.
Maxine tog ett bowlingklot och gjorde sig redo.
Rich, killen som knuffat undan henne, log ett försmädligt leende.
"Vill du inte ha ett lätt och sött rosa klot?" sa han.
Maxines ögon smalnade.
"Ägna dig åt dina egna 'klot' du, innan jag krossar dom."

Folk runtomkring skrattade. Den här lilla ungen retade man inte upp ostraffat.
"Ge upp nu lill-tjejen," sa Rich. "ni kommer inte att vinna. Om du gör det ska jag ge er 200 dollar och så ska jag äta upp mina kalsonger."
Maxine log syrligt.
"Put your money where your mouth is*, tuffing." sa hon kaxigt.


* Put your money where your mouth is betyder ungefär: 
"Backa upp dina ord med handling/upp till bevis"


S Club 7 – Bring The House DownAmy Diamond – ChampionThe Partridge Family – Together (Havin' A Ball)
*

Inga kommentarer: