söndag, december 18, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 18 December

*
"Tessa, du måste gå till polisen om du har blivit våldtagen!" sa Kimberly.
Hon såg allvarligt på Tessa som låg nerbäddad i Joeys säng.
Tessa satte sig upp i sängen.
"Nej, polisen kommer ändå inte att tro på mig..." sa hon med en liten suck. "Dom tycker nog att jag får skylla mig själv."
Joey stirrade på sin syster.
"Hur kan du säga så?! Det är klart att dom måste tro på dig!"
Tessa skakade på huvudet och Joey såg på henne att det var något hon inte kunde eller ville berätta.
"Vad är det?" sa Joey mjukt.
Han slog sig ner intill Tessa och kramade henne.
"Du vet att du kan berätta allt för mig, syrran."

"Åh Joey..." suckade Tessa. "Det här är svårt..."
Hennes ögon blev blanka.
"Minns du att mormor alltid brukade säga att det var synd om 'morgon-änglar' för att polisen aldrig brukade tro på dom?"
Morgon-ängel hade varit Tessa och Joeys mormors ord för unga prostituerade flickor.
Joey nickade.
"Mmmm, jag minns det." sa han.
Sedan rynkade han förbryllat på ögonbrynen.
"Men... vad har det med dig att göra...?"
Precis när han frågat slog sanningen honom.
"Nej...!" utbrast han chockat.
Tessa drog sin lillebror intill sig och kramade honom länge.
"Jag ville verkligen inte att du skulle få veta det Joey. Speciellt inte så här." sa hon och brast i gråt.
"Åh Tessa..." mumlade Joey med grötig röst. "Jag sa ju att du kan berätta allt för mig. Och jag vill veta saker om ditt liv - hur svårt det än är!"
Han höll om sin älskade syster hårt.

Kimberly och Charli satt vid kanten av sängen och visste inte riktigt vad de skulle säga eller göra.
Till slut kom Charli på en sak:
"Tessa, om du inte vill prata med den vanliga polisen kan du kanske prata med Dani, eller nån annan på SCA?"
Charlis kusin Dani var agent på SCA - Special Crime Agency. SCA jobbade med alla möjliga fall, allt från småstölder till grova våldsbrott.
"Och jag lovar att Dani och de andra agenterna kommer göra allt för att ta fast äcklet som gjorde dig illa!" sa Charli ivrigt. "Och du kan berätta allt för Dani - hon är bäst!"

Tessa fick fram ett leende genom all smärta. Hon gav Charli en stor kram.
"Du är också bäst! Fina Charli."
Charli besvarade kramen.
"Tack Tessa! Jag går upp till SCA och berättar för Dani meddetsamma!"
Tessa suckade tungt och sjönk ner i sängen igen.
Berätta för Joey, Kimberly och Charli om sitt hemliga liv hade varit svårt. Men det var också skönt att äntligen kunna lätta sitt hjärta.
Och hon tvivlade inte på att Dani skulle göra allt för att hjälpa henne.
När Dani Danelli fick ett fall på sitt bord lade hon ner hela sin själ i det.

Johnny Cash – Hurt
Pretenders – Angel Of The Morning

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: