måndag, december 12, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 12 December

*
Det var måndag förmiddag. Tessa hade precis kommit hem från Mr. Holder.
Nu kände hon sig trött och tung i huvudet på grund av för lite sömn och dessutom var hon öm i hela kroppen.
Den här helgen hade varit ett helvete. Nästa gång Holder ville vara deras "kund" tänkte hon faktiskt vägra!
Vad Tessa mest av allt ville ha nu var ett varmt bad och något uppiggande.
Hon gick upp till badrummet och gjorde i ordning ett skönt skumbad och medan badkaret fylldes med hett vatten gick hon ut på balkongen och tände en cigarett. "Gräset" fick henne att må bra och avslappnat.

När Hal kom hem lite senare på dagen satt Tessa på sin säng och läste.
Den unga kvinnan såg lite trött, men ganska frisk och rödkindad ut.
Hal gav henne en kram och frågade bekymrat hur helgen hade varit.
Tessa ryckte på axlarna.
"Den har varit helt okej."
Jag tänker absolut inte berätta att jag aldrig känt mig så utnyttjad i hela mitt liv...! tänkte hon.
Tessa var van att gå till sängs med män, men den här tre dagar långa festen hos Mr. Holder hade varit vidrig.
Men det var ju faktiskt mitt val att följa med honom hem, så jag ska inte gnälla.

Tessa log mot Hal. Hon ställde sig upp i sängen och lade armarna om hans hals.
"Holder betalade verkligen bra. Nu kan du betala alla dina skulder."
Hal log svagt och suckade.
"Lilla Tessa... du borde få ett bättre liv. Det kanske är dags att låta dina föräldrar få ta hand om dig?"
Tessa skrattade glädjelöst.
"Skulle jag flytta hem till min farsa och styvmor igen menar du? Ha! Dom skulle må då!"
Hal nickade och kramade Tessa hårt.
"Dom älskar dig, raring. Jag tycker du ska ge dom en chans att visa det."
Tessa suckade.
"Ja visst... när grisar flyger." mumlade hon.

Pretenders – Angel Of The Morning
The New Merseysiders – Handle With Care

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: