torsdag, december 22, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 22 December

*
"Joey, om du vill gå ner till kafeterian och äta med dina föräldrar så kan jag sitta här hos Tessa."
Joey såg på Dani och log lite.
"Tack, men jag vill inte lämna henne..."
Dani lade huvudet på sned och såg in i Joeys trötta och ledsna ögon.
"Du måste äta lite, hjärtat." sa hon.
Hennes SCA-partner log.
"Det finns det fler som behöver." sa han menande. "När åt du senast, D...?"
Dani tittade upp på Jacob.
"Jag åt middag... igår."

Jacob log ett snett litet leende och klappade sin partner på axeln.
"Middag för ett dygn sedan? Ja men det var ju duktigt av dig Dani." sa han torrt.
Han gick mot dörren.
"Jag går och fixar lite mat. Vad vill ni ha? Pizza? Hamburgare?"
Dani suckade. Men sedan log hon svagt.
"Du ger dig visst aldrig. Gå till Frankie så fixar han gratis pizza åt oss."
Frankie var restaurang-ägare och god vän till Danis pappa.
Jacob nickade och lämnade sjukrummet.

"Dani, tror du att Tessa klarar sig?" frågade Joey.
Hans röst var knappt hörbar och full av oro.
"Kom hit hjärtat." sa Dani.
Hon drog in Joey i famnen och höll om honom.
"Mmmm... jag tror att Tessa klarar sig." sa hon sedan. "Din syster är en tuffing. Hon brukar överleva svåra saker."
Joey höll om Dani hårt.
"Tack Dani. Det känns bra att ha dig här."

Taylor Swift – HauntedSmash Mouth – Hang On
Amy Diamond – All The Money In The WorldThe New Merseysiders – Handle With Care

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: