onsdag, december 14, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 14 December

*
Charli Danelli såg forskande på sin klasskamrat. Joey verkade tänka på helt andra saker än skolarbete.
"Funderar du på vad du ska ha på dig på julbalen på lördag?" skojade Charli.
Joey småskrattade.
"Eh... nä... balen hade jag nästan glömt."
"Nåja, vad är väl en bal på slottet..." suckade Charli dramatiskt.
Men sedan log hon brett och himlade med ögonen åt festen som skolan anordnat.
"Dö'trist antagligen." skrattade Joey.
Charli nickade.
"Eller hur! Jag har aldrig gillat såna där stora fester där man måste ha obekväma klänningar."
"Inte jag heller." sa Joey. "Jag vet inget om obekväma klänningar..."

Charli fnissade.
"Men kostym är inte heller särskilt kul." fortsatte Joey. "Du Charl... jag ska ha filmkväll med min syrra och Kimberly på lördag, du får jättegärna hänga på om du vill."
Han log mot Charli.
Charli log tillbaka.
"Det vore jättekul, tack!" sa hon glatt.
Sedan såg hon allvarligt på Joey igen.
"Du... vad tänkte du på förut...? Nåt allvarligt?"
Joey suckade.
"Mmmm... jag är lite orolig för min syrra..."

Charli gick fram till Joey och lade armarna om honom.
"Joey... jag hoppas verkligen att allt ordnar upp sig med Tessa. Säg till om det är nåt jag kan göra, okej?"
"Tack Charli." sa Joey. "Du är verkligen en fin vän."
Charli log och strök sin vän över håret.
"Det är du med." sa hon och gav Joey en puss på kinden.
Ungdomarna såg blygt och en aning generat på varandra och skrattade lite.

Charli
Sibel Redzep – Our GenerationKaitlyn – Friend
Hilary Duff – Anywhere But HereAmy Diamond – All The Money In The World

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: