fredag, december 09, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 9 December

*
Mr. Holder (eller "främlingen" som Tessa och hennes vänner hade kallat honom när de träffat hon några dagar tidigare) kom och hämtade Tessa på fredagseftermiddagen.
Mannen satt i sin bil och väntade medan den lilla skönheten sa hej då till Hal.
Hal kastade en sammanbiten och ogillande blick på Mr. Holder. Sedan vände han sig till Tessa.
"Hjärtat, om du känner att du behöver hjälp ska du inte tveka att ringa mig." sa Hal.
Tessa nickade och drog på sig sin röda finkappa.

"Och om du känner minsta obehag eller att du är i fara, skicka ett textmeddelande med ordet SOS." fortsatte Hal.
Tessa log.
"Det ska jag. Men oroa dig inte så mycket, Hal. Vi ses på söndag kväll."
Hon gav Hal en kram.
Hal suckade och höll Tessa intill sig.
"Jag avskyr att behöva släppa iväg dig till Holder..."
"Mmmm... jag vet." sa Tessa. "Men du behöver pengarna."

Tessa tog sin övernattningsväska och gick ner för trappan som ledde från husets entré och ner på trottoaren.
Hal stod kvar upp vid dörren och såg efter Tessa när hon klev in i Mr. Holders svarta lyxbil.
"Fy fan..." muttrade han och suckade tungt. "det känns som jag håller på att ge bort Rödluvan till vargen..."

Mr. Holder tutade glatt på Hal och vinkade. Sedan körde den svarta bilen iväg.
Hal bet ihop käkarna och kramade dörrkarmen så hårt att knogarna vitnade och släppte inte förrän han började känna smärta i handen.

Selena Gomez & The Scene – When The Sun Goes DownCherie Currie – Cherry Bomb

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: