söndag, december 11, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 11 December

*
"Tänk när Tessa var så här liten..." sa Grant.
Han visade sin fru ett fotografi med en liten fräknig flicka. Hon log ett tappert och tandlöst leende och hade tårar som hängde som små pärlor i ögonfransarna.
Barbara såg på sin styvdotter på fotografiet.
"Åh... hon var så ljuvligt söt."
Grant log.
"Mmmm... och envis som synden redan då. När den här bilden togs skulle Donna och jag åka på semester till Europa och Tessa var alldeles hysterisk
- hon var rädd att planet skulle störta."
Grant kunde inte låta bli att skratta lite.
"Hon krävde att hennes mor och jag skulle åka i var sitt plan. Hon sa:
'Om planet kraschar blir ju Joey och föräldralösa! Och då får vi bo på barnhem och äta möglig gröt varje dag...'"!

Barbara log.
"Awww... lilla hjärtat...! Hur gick det, tog du och Donna var sitt plan?"
Grant nickade.
"Ja, jag lyckades boka en sista-minuten-biljett till mig och så möttes Donna och jag på vår destination. Vi fick naturligtvis bevisa det för Tessa när vi kom hem, genom att visa våra biljetter."
Grant strök med fingrarna över lilla Tessa på bilden.
"Min lilla flicka... hon har alltid varit så rädd om andra. Men när det gäller henne själv kan hon vara så oaktsam...!"

Barbara omfamnade sin make.
"Älskling... vi ska göra allt vi kan för att hjälpa Tessa."
"Mmmm... men hon vill ju inte ha vår hjälp..." suckade Grant uppgivet. "Fan! Ibland önskar jag att Tessa inte var så jäkla envis! Men jag ska hjälpa henne till ett normalt liv, om det så är det sista jag gör!"
Barbara log ömt.
"Du är en bra far du."
Grant log och kramade Barbara.

The Everly Brothers – This Little Girl Of MineThe New Merseysiders – Handle With Care
Brainpool – My Sweet Lord (She's So Fine)Jesse Spencer – Molly Smiles

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: