onsdag, december 07, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 7 December

*
Joey vaknade till radion som spelade The Chipmunk Song (Christmas Don't Be Late) - och så Kimberly som stod vid hans säng och försiktigt skakade liv i honom.
"God morgon sötnos." hördes Kimberlys mjuka röst.
Joey öppnade sakta ögonen och kikade sömnigt upp på sin bästa vän.
"God morgon?" gäspade han. "Det är för tidigt för det."
Kimberly log.
"Klockan är halv tio hjärtat. Morgontrött?"
Joey nickade.
"Lite. Har du varit uppe länge förresten?"
"Ett tag." sa Kimberly. "Har duschat och varit och handlat grejer till frukost. Så nu får du gå upp och laga pannkakor."
Kimberly drog upp Joey ur sängen.
"Hey!" protesterade han. "Får man inte sova länge när man för en gångs skull är ledig från skolan?"

Kimberly skrattade och kramade om honom.
"Nope, det får man inte, för Tessa kommer och äter brunch med oss."
"Bra," flinade Joey. "då får hon laga frukost."
I nästa sekund tappade han balansen och föll tillbaka ner i sängen när Kimberly puffade till honom.
"Jag skämtade ju bara!" skrattade Joey. "Jag gör gärna pannkakor."
Han tog sig upp ur sängen.
"Men jag ska duscha först, så att jag vaknar lite." tillade han.

Kimberly såg leende på honom när han gick mot badrummet.
"Gör det du. Men du Joey..."
Joey vände sig om.
"Mmmm... vad är det?"
"Somna inte i duschen."
Joey log.
"Jätteroligt."
Kimberly skrattade åt hans truliga, morgontrötta min och sprang fram och omfamnade honom igen.
"Joey Frye, vet du en sak? Jag tycker om dig."
Joey log ett varmt och soligt leende.
"Och jag kanske tycker om dig." sa han och besvarade kramen.

The Chipmunks – The Chipmunk Song (Christmas Don't Be Late)Leigh Nash – Charmed Life
Demi Lovato – So Far So GreatSelena Gomez & The Scene – Live Like There's No Tomorrow

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: