fredag, december 02, 2011

Skrivpuff - 1 december 2011

Skriv om att bejaka.

Camp Orion. Sommaren 2006

"Jag vet inte Grady..." sa Alex och gav tillbaka den svarta basketbollen till sin lägerledare. "Den är super-cool, men mamma Nora brukar inte gilla att jag tar emot dyra presenter, hon tycker det känns fel på nåt sätt..."
Grady log mot den lille killen som satt på basketboll-planen och såg fundersam ut.
"Var det inte en sån här boll du sa att du önskade dig då?"
Alex nickade.
"Joooo... men..." sa han dröjande.
Grady lade armen om pojken.
"Man ska bejaka sina viljor Alex."
"Bejaka?" frågade Alex.
Grady nickade.
"Bejaka betyder ungefär att du ska välkomna din vilja, grabben!"
Han lade bollen i Alex knä.
"Här. Du kommer att spela bättre med en cool boll."

Alex log och höll upp den alldeles nya basketbollen framför sig.
"Den är verkligen cool! Men dom andra killarna då? Får dom också saker?"
Grady log och viftade avfärdande med handen.
"Scott, Denny, Johnny och Hank fick grejer som dom behövde förra året. Nu är det din tur."
Lägerledaren lyfte upp Alex på fötter.
"Får jag nu se hur bra du spelar med din nya fina boll!"
Alex nickade ivrigt.
"Jag ska fråga grabbarna om de vill spela med mig!" sa han glatt.
"Gör det du lilla gubben." sa Grady.
Han log och klappade Alex i baken.
Alex tyckte inte om när Grady rörde honom på det viset, så han skyndade sig bort till Denny och de andra kompisarna för att visa upp sin nya present.


Get'Cha Head In The Game


Soundtrack/Låtlista
*

Inga kommentarer: