torsdag, december 08, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 8 December

*
Grant satte fram en lunchtallrik till sin son och slog sig sedan ner intill honom i soffan.
"Barbara sa att både du och Tessa kommer att vara här hos oss i jul." sa Grant.
Han såg glad ut.
"Mmmm... fast jag har inte frågat Tessa om det än..." sa Joey. "Om hon vill vara här menar jag."
Joey såg fundersamt på sin far.
"Men du pappa?"
"Ja?"
Joey log.
"Jag tror faktiskt att Tessa skulle bli glad om du frågade henne själv. Hon skulle nog känna sig mer välkommen då."
Grant log och lade armen om Joey.
"Du är en klok ung man du, min pojke."
Joey nickade.
"Mmmm... jag tror inte jag har ärvt det från dig iallafall." sa han och flinade glatt.

Grant skrattade.
"Hörru du...! Ska man inte vara snäll mot sin gamle far?"
Joey bara skrattade.
Barbara stod en bit därifrån och såg med öm blick på sin man och sin styvson.
Det var härligt att se dem hålla sams - det var inte alltid Grant och Joey var riktigt överens om allt.
Grant såg upp på sin fru och log varmt.
"Nästan hela familjen samlad." sa han och så kramade han om Joey. "Nu fattas det bara en..."
Barbara log. Hon satte sig i soffan och lade armen om Joey.
"Raring, du kan väl ringa din syster och bjuda hit henne på middag?"

"Ja, gör det." sa Grant.
Joey log.
"Okej," sa han. "men jag hoppas att det är du som ska göra middag, Barbara..."
Joey såg på sin far och flinade retsamt.
"Annars får vi ringa och beställa pizza."
"Din lilla ligist! Jag ska ge dig för pizza!" skrattade Grant och höll om sonen i ett brottargrepp.
Joey krånglade sig ur greppet.
"Ta inte illa upp farsan," skrattade han. "men du är faktiskt inte så värst bra på att laga mat."
"Du är medveten om att jag har gjort lunchen va?" log Grant och pekade på lunchtallrikarna på soffbordet.
Joey låtsades bli förfärad.
"Gud vilken tur att jag inte har hunnit äta än då..."
Grant skrattade och rufsade om sin sons hår.
"Passa dig grabben."

Amy Diamond – All The Money In The WorldDemi Lovato – So Far So Great

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar

Xmas Tree

Inga kommentarer: