torsdag, december 15, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 15 December

*
Kimberly och Charli satt och tittade i ett gammalt fotoalbum med bilder från Joey och Tessas barndom.
"Var du ledsen här Tess?" frågade Kimberly.
Hon pekade på en av bilderna där en liten Tessa blev buren av sin pappa.
Tessa nickade.
"Mmmhmm... jag var 6 år. Vi var på en fest och skulle få träffa Tomten,
men av nån anledning blev jag rädd för honom."
Joey fnissade till.
"Stackars Tessa sa: 'Förlåt mig, men jag tycker inte om främmande farbröder med läskigt skägg...'"
Tessa puffade till sin bror.
"Och vad skrattar du åt? Ditt möte med Tomten gick inte heller så bra den kvällen."

Kimberly och Charli fnissade.
"Vad hände?" frågade de nyfiket.
Tessa skrattade.
"Joey var 2 år då. Mamma satte honom i Tomtens knä, då sa Joey glatt:
'Hey man!' och drog av den stackars gubben skägget!"
Tjejerna gapskrattade.
Joey log.
"Eh... kan vi sluta prata pinsamma minnen nu och fokusera på TV:n istället? Charli och jag behöver se den här dokumentären om Franska Revolutionen - för vårt skolarbete." mumlade han.
"Åh Joey, du är för söt!" sa Kimberly.
Joey log generat och skakade på huvudet.
"Näää... det är jag inte..."
"Det är du visst!" sa Kimberly och Charli unisont och gav honom en kram.

Jackson 5 – Santa Claus Is Coming To TownHanson - Everybody Knows The Claus
Smash Mouth – Hang OnLeigh Nash – Charmed Life

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: