fredag, december 23, 2011

Joey & Tessa's Xmas Calendar - 23 December

*
Hal gick hemma i sitt hus och våndades. Han ville så gärna gå till sjukhuset och se hur det var med Tessa, men han visste att det inte var någon bra idé, med tanke på att hennes familj förmodligen var där nu.
Mondo avrådde dessutom Hal från att gå upp till sjukhuset.
"För vad ska du säga till föräldrarna?" sa han. "'God kväll, jag är Hal - er dotters hallick'...?"
Mondo kunde inte låta bli att skrocka lite åt sitt skämt.
"Nej, jag vet att det inte är en bra idé!" sa Hal till sin nye chef. "Men jag är så jävla orolig för Tessa!"

"Ta det lugnt, Hal. Jag vet att du är orolig för tösen... men det hjälper inte att hetsa upp sig." sa Mondo och klappade Hal faderligt i ryggen. "Nu går vi ut och äter en stor jävla biff."
Hal stirrade på Mondo som om denne inte var riktigt klok.
"Mondo, ibland undrar jag om du inte har en skruv lös... Men vad fan... man måste väl äta."

Innan Hal och Mondo gick ut sprang Hal upp till tjejerna och bad någon av dem gå och hälsa på Tessa.
"Jag gör det gärna." sa Pam, tjejen som stod Tessa närmast. "Och jag vill se hur det är med Joey också."
"Tack Pam." sa Hal.
Han log och gav "sin flicka" en kram.
"Du får berätta för mig om Tessas tillstånd sedan."
Pam nickade.
"Det ska jag göra."

The New Merseysiders – Handle With CareBlack Moon Lovers – Mad World

Soundtrack/låtlista
Joey & Tessa's Xmas Calendar
Xmas Tree

Inga kommentarer: