måndag, maj 31, 2010

Rekognosering (Del 2)

Rekognosering (Del 1) finns här
*
Blue Creek. April 2010.

Nu, efter några veckors rekning, visste vi hur vi skulle göra med den lilla ligistungen.
En så'n jävla bra plan!
Självklart måste vi vänta på ett tillfälle då de inte är hemma. Men det ska bli så roligt att se hennes reaktion när hon upptäcker vår lilla... ”present”.
Efteråt kommer hon nog vara försiktig med vems hus hon vandaliserar och vem hon sticker upp mot. Sådant gör man inte mot oss ostraffat.

Den lille grabben klädd i en röd, fodrad galonjacka jacka och gummistövlar kom gående mot huset.
Han pratade och skrattade med en liten tjej med lockigt hår och busigt utseende.
Jag skyndade mig därifrån.
”Hej!” ropade grabben till mig och vinkade. ”Var är Napoleon?”
”Vem är Napoleon?” frågade den lilla tjejen.
”Hans hund.” sa grabben.
”Han är hemma.” svarade jag. ”Nu måste jag dra.”
”Hej då!” ropade grabben. ”Hälsa Napoleon!”

Grabbens syster, den svarthåriga lilla söta ligistungen med de gröna ögonen, kom ut på verandan.
Hon gick fram till grabben, tog tag om hans armar och skakade honom lite.
”Du får inte prata med främlingar!” skällde hon.

Tuff liten tjej det där, tänkte jag.
Men det skulle hon inte vara så länge till...

*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

spännande...med en obehaglig stämning!

Dakota Quinn Diamond sa...

Tack!! :-)
Mmm... man vågar knappt ta reda på vad som ska hända....