lördag, maj 08, 2010

Uh-Oh Accident... (Del 1)

*
Det var söndagsmorgon i Ocean Beach. David, Kate och Rebecca dukade fram frukost. Om en stund skulle de åka till kyrkan tillsammans med Davids föräldrar.
Ryan kom ner från övervåningen, med rufsigt hår och fortfarande klädd i pyjamas.
”Godmorgon.” gäspade han.
Rebecca såg på sin sömnige lillebror.
”Ska du se ut så där i kyrkan?” frågade hon med ett litet skratt.
”Yep!” svarade Ryan. ”Jag kanske ska starta en bär-pyjamas-i-kyrkan-dag.”
”Det blir säkert populärt bland alla konservativa gamla damer i stan.” skrattade David.
Ryan flinade.
”Ska jag byta om innan vi går kanske?”
Kate log.
”Det vore bra, lilla gubben. Ta rena jeans och en skjorta.”
Ryan fick en busig glimt i blicken.
”Okej, jag tar smutsiga jeans och en skrynklig T-shirt.”
Han sprang upp till sitt rum för att klä på sig.

David svor till när juice-tillbringaren gled ur hans händer och krossades mot golvet.
”Jag hämtar sopskyffeln.” sa Rebecca och sprang iväg mot tvättstugan.
”Det var den tillbringaren det...” suckade David när han slängde de trasiga bitarna och torkade upp juicen.
”Inte gråta över spilld juice.” log Kate.
David log tillbaka.
”Nä, men det är så klantigt.”
”Jag gillar min klantige man.” sa Kate.
Hon kysste David.
Ryan kom ner i köket.
”Måste ni pussas på morgonen...?” sa han. Men han log.
”Ja, det måste vi.” skrattade Kate.
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Alltid trevligt att läsa om Ryan & hans familj! :)

Dakota Quinn Diamond sa...

Thanks! Vad kul att du gillar att läsa om dem! :-)