onsdag, maj 05, 2010

SkrivPuff: Utmaning 2010:125 - 5 maj

Skriv om syskonkärlek.
*
Min bror 
(av Noel Ekdahl)

Min bror är min bästa kompis. Han heter Melwin.
Han är nästan 6 år som jag och vi ser likadana ut - för vi är tvillingar. 

Vi fyller år samma dag, det är 6 maj.
I höst ska brorsan och jag börja skolan, sexårs.
Jag blev lite lessen när mamma sa att vi inte ska gå i samma klass. 

Melwin ska gå i en speciell klass, för han är lite speciell.

Melwin är speciell på ett bra sätt tycker jag, för han är inte som alla andra och han är en jättesnäll bror.
När folk skrattar åt Melwin och retas för att det är svårare för honom att prata som andra blir jag vrålarg! Ingen får vara dum mot min brorsa!

I skolan ska Melwin få lite mer hjälp med pratet och han får 

gå i samma klass som barn som också är speciella.
Det är väl bra? Då ska nog inte Melwin känna sig så ensam!

Jag önskar nästan att jag var speciell som Melwin, för då kunde jag 

gå i samma klass som han och det skulle vara skojigt! :)
Då kunde vi prata lite med varandra och skratta lite 

om fröken kanske har roliga strumpor på sig eller nåt! 

*
Hälsningar
NOEL
*

Inga kommentarer: