måndag, maj 03, 2010

Hollywood Kidz – kapitel 4

*
Korvgubben Irving spärrade upp ögonen.
"Hälsovårds... nämnden...?"
”Just det, Irv.” Miss Danelli log triumferande. ”Jag har kontakter. Ett litet telefonsamtal och du ryker från korvbranschen fortare innan du hinner säga ketchup...”
Irving flinade upp sig, inställsamt.
”Nikki Danelli, du och jag har ju känt varandra länge.”
”Ja, ända se'n jag stal min första varmkorv från dig för tretton år sedan. Men nu är jag lite äldre och lite klokare, så nu skulle jag inte äta nåt från den här vagnen om jag så fick betalt för det. Ciao Irving!”
Nikki Danelli vinkade åt korvgubben och började gå gatan ner.

När Nikki Danelli gått en liten bit, vände hon sig om och ropade på flickan.
”Hungrig?”
Flickan sprang ikapp Nikki Danelli.
”Utsvulten!”
”Bra." sa Nikki Danelli. "Jag vet ett schysst matställe. Min pappas bäste polare äger det. Gillar du italienskt?”
”Jag gillar typ allt utan korvgubbens snorbusar på.” flinade flickan.
Hon och Nikki Danelli brast i skratt.
”Toppen.” sa Nikki. ”Mot Frankie's!”
*

Inga kommentarer: