måndag, maj 31, 2010

En harmonisk helg (Del 5)

*
Ashlee gapade; låtsades bli förolämpad.
Coral, Darla och Kevin skrattade.
”Förlåt Ash.” skrattade Kyle. ”Men jag kunde inte låta bli.”
Ashlee brottade ner Kyle i soffan och satte sig på honom.
”Tar du tillbaka det där?”
”Aldrig i livet.” fnissade Kyle.
”Okej.” sa Ashlee. ”Då har jag inget val, Kyle... jag måste uppfostra dig lite.”
Hon började kittla Kyle.
Ashlee och Kevins mamma tittade in till dem.
”Ashlee, var försiktig med Kyle, han kanske tycker det är jätteläskigt att bli kittlad.”
”Det är ingen fara, Mrs. Hayden.” skrattade Kyle.
”Där ser du!” sa Ashlee. ”Han tycker inte att det är jätteläskigt.”
Hon kittlade Kyle ännu mer.
”Jag tror jag tar tillbaka!” sa Kyle mellan skratt-attackerna. ”Det är läskigt!”
”Nej då.” fnissade Ashlee. ”Det är inte läskigt. Det är kul.”
”Nej, snälla sluta!” sa Kyle och försökte låta bli att skratta.
”Okej, jag ska sluta.” sa Ashlee.
Hon släppte Kyle och sjönk ner bredvid honom i soffan.
”Bara för att jag är så snäll.”
”Mmmm... du är verkligen jättesnäll.” mumlade Kyle.
Han log. Sedan brottade han ner Ashlee.
”Kittla henne!” skrek Kevin. Han hoppade ivrigt jämfota på mattan.
”Det var en bra idé, Kevin.” sa Kyle. ”Vill du hjälpa till?”
Kevin nickade glatt. Han morrade sitt lilla monster-morr och hoppade upp i soffan.
”Inte kittlas.” sa Ashlee.
”Jo!” sa Kevin glatt.
”Nej.” fnissade Ashlee.
”Jo.” skrattade Kyle. ”Det är inte läskigt, Ashie – det är kul.”
*

Inga kommentarer: