lördag, maj 08, 2010

Blue Creek Memories #2 (Del 2)

*
Ashlee ville inte medge det högt, men hon tyckte faktiskt att det var skönt att en timme senare ligga i sin mjuka säng, nybadad, med favoritpyjamasen på och gosedjuret tätt intill sig.
”Läs en saga till, snälla mamma” bad hon.
Selma strök Ashlee över det korpsvarta håret.
”Vet du vad, älskling, jag tror faktiskt du kan somna ändå.”
”Nej, det kan jag inte. Ska vi slå vad?”
Selma skrattade lite.
”Ligg nu stilla och blunda så tror jag nog du kan sova.”
”Bara om om du stannar ända tills jag sover.”
”Ja, älskling, jag stannar tills du har somnat.” lovade Selma.
Ashlee lade sig bekvämt på mage och stoppade tummen i munnen.
”Mamma, killa mig på ryggen, annars kan jag inte sova.”

Just som Ashlee höll på att somna några minuter senare, slog hon upp sina stora smaragdgröna ögon och såg på sin mamma.
”Snälla, läs en saga till.”
Men Selma bara log och kysste sin lilla dotter på kinden.
”Sov nu, min skatt.”
Och två minuter senare sov Ashlee.
*

Inga kommentarer: