torsdag, maj 07, 2015

Skrivpuff - 7 Maj 2015 - del 3

*
När Cassies mobiltelefon ringde en stund senare spratt hon till. Hon såg på displayen och blev exalterad.
"Det är Marissa!" utbrast hon och skyndade sig att svara.
Holly och Alex lämnade rummet för att låta henne prata med sin vän ifred.
"Marissa! Hur är det med dig?" frågade Cassie.
Marissa suckade tyst. Det hördes att hon också hade gråtit.
"Jag är så ledsen att jag inte har svarat på dina meddelanden. Jag uppskattar dom verkligen, men allt har varit så tungt på sistone bara..."
Cassie sa att hon förstod henne och hon sa att Marissa inte behövde be om ursäkt.
"Jag var så orolig bara. Och nu är jag så glad att höra din röst."

Flickorna pratade länge om allt som hänt dem den senaste tiden.
Sedan berättade Marissa att hon skulle få hemundervisning ett tag.
Cassie berättade då att det var samma sak för henne.
"Jag saknar dig." sa Marissa. "Kan vi inte ses i morgon?"
"Jo, gärna!" svarade Cassie och log. "Jag saknar dig också."
Flickorna bestämde tid och plats och sedan pratade de lite till, om allt mellan himmel och jord.

När de avslutat samtalet kände sig Cassie mycket bättre till mods.
Nu visste hon att hennes kära vän mådde bra, efter omständigheterna.
Alex och Holly hade gått ner i köket, där de gjorde i ordning ett litet mellanmål bestående av hallon-smoothie och oatmeal cookies.
Alex såg länge på sin lillasyster.
"Är du okej?" frågade han.
Cassie slog armarna om sin brors midja.
"Ja, jag mår bättre nu. Det var skönt att prata med Marissa. Och det var skönt att prata med er."
"Bra." sa Alex och log.

Inga kommentarer: