tisdag, maj 05, 2015

Skrivpuff - 5 Maj 2015 - del 1

*
Musik

Sun City High School.
Sun City, California. Våren 2011.

”Just det... jag har glömt att fråga vad du fick som straff för att du stod på bordet i matsalen och sjöng My Girl för mig.” sa Holly.
Alex ryckte på axlarna.
”Berätta nu!” envisades Holly.
Alex log.
”Okej då. Man måste säga att vår rektor har humor i alla fall. Han blev inte arg på mig, utan sa bara: ’Ja du, Alex… eftersom du tycker så mycket om att uppträda ska du få göra det, inför hela skolan’. Så på fredag måste jag stå på scen i aulan…”

Holly brast ut i skratt.
”Jag är ledsen att jag skrattar…” började hon.
Alex skakade på huvudet.
”Det är du inte alls.” avbröt han och såg truligt på sin bästa vän.
”Awww… min fina lilla trouble maker…” sa Holly och smekte honom över håret. ”Jag ser fram emot att höra dig sjunga.”
”Se mig göra bort mig inför hela plugget, menar du väl…?” muttrade Alex.
Holly log.
”Du kommer inte att göra bort dig, Alex. Du kan ju sjunga och du är en riktig liten rock star! Alla kommer att älska dig!” sa hon peppande och kysste honom på kinden.”


I Holly ♥ Alex - del 81 kan ni läsa om händelsen som Holly refererar till


Inga kommentarer: