lördag, maj 02, 2015

Skrivpuff - 2 Maj 2015 - del 2

*
Ungdomarna packade ihop sina bebisar och alla dockornas tillbehör.
Holly föreslog att Alex kunde sova hos henne under deras uppdrag.
"Så blir inte din familj störd ifall den skriker mycket." tillade hon. "Mina föräldrar ska ändå vara bortresta ett par dagar."
Alex log.
"Smart tänkt."
Mia log mot Alex när han tog upp sin baby och tittade på den.
"Awww... vilken söt baby!" sa hon ömt och lade armen om Alex.
"Åh tack," flinade Alex. "jag har gjort den själv."
Hans kompisar skrattade.
"Hallå där... jag var väl också med...?" skrattade Holly och gav honom en lätt dask i baken.
Först nu kom Alex på hur hans skämt hade låtit och Holly gjorde det inte precis lättare för honom...

Alex skrattade generat och hans kinder blev lite röda.
"Äh håll truten..." muttrade han.
Holly kramade om honom och Mia rufsade honom kärleksfullt i håret.
"Du är så söt, Alex." sa Mia.
Alex bara skakade på huvudet.
"Äh, det är jag inte..." sa han truligt.
Sedan lutade han sig coolt mot en av bänkarna, som om han ville se mer tuff än söt ut.
"Bara så du vet... du blir ännu sötare när du vill se cool ut." fnissade Holly.
Rodney stod och skrattade åt att hans kompis alltid blev så blyg inför tjejerna.
Alex gav honom en låtsas-sur blick och slängde en av babydock-blöjorna på honom.

Killarna skrattade åt påhittet och tjejerna låtsades sucka trött åt dem.
"Vi får nog uppfostra Alex lite bättre..." sa Libby.
Hon tog tag om Alex midja och skrattade glatt när han skruvade nervöst på sig.
"Ska jag pussa eller kittla dig?" frågade hon.
"Ingetdera, tack." skrattade Alex.
Libby nöjde sig med att pussa den nu mycket generade killen.
"Tack så jättemycket." flinade Alex och torkade bort bort pussen från sin kind.
"Sötnöt." log Libby och gav honom en puss till.
Alex såg med bedjande blick på sina andra vänner.
"Lite hjälp här tack..."
Holly skakade leende på huvudet.
"Gillar du inte pussar?" retades hon.
Alex suckade och slog uppgivet ut med armarna.
"Jag ger mig..."
Alex och Hollys baby gav passande nog ifrån sig ett förnöjt litet gurglande.
"Hör ni, babyn tycker också om Alex!" sa Libby glatt.
De andra skrattade.
"Ni behöver vård..." muttrade Alex.

Inga kommentarer: