onsdag, mars 24, 2010

Ett hem för Baby Grace - del 4

Eden Park.
8 November, 1995.


"Tänk, nu är jag storebror." sa Patrick.
Han satt i den mjuka fåtöljen i vardagsrummet och höll Baby Grace i famnen.
"Jag har en lillasyster!"
Han pussade babyn på kinden.
"Min fina lillasyster." sa han ömt och gosade med henne.
Baby Grace såg ut att stortrivas.
"Hon tycker om dig, Patrick." sa Selma och log mot sin son.
"Mmm..." sa Patrick, utan att ta blicken från babyflickan. "Och jag tycker jättemycket om dig, lilla Grace."
Patrick var tyst en stund sedan såg han på sin mamma och pappa.
"Ska hon heta Grace?"
"Tycker du inte om namnet?" frågade Selma.
"Jo," sa Patrick. "det är jättesött, men jag tycker att vi ska ge henne ett eget namn också. Hon är ju faktiskt våran baby nu."
"Det är ingen dum idé." sa Matthew. "Grace kan vara hennes mellannman. Vill du ge henne ett förnamn, grabben?"
Patrick såg på sin pappa.
"Får jag ge henne ett namn?"
Matthew log och nickade.
Patrick reste sig och lade försiktigt ner sin lilla syster i fåtöljen. Sedan drog han till sig sitt ritblock och tuschpennor som låg på soffbordet.
Han satt länge och gjorde en lista med namn han tyckte var fina.
Till slut höll han upp blocket mot sin mamma och pappa.
"Så här ska hon heta! Jag tror det stavas så iallafall."




Söndagen den 14 november 1995 döptes Matthew och Selma Haydens lilla dotter, Patricks lillasyster, i Saint Grace Church.
Hennes fullständiga namn blev: Ashlee Grace Madison Hayden.
*

Inga kommentarer: