tisdag, mars 02, 2010

Back to Camp Topeka! Del 1

*
Det var dagen före Abraham Lincoln High School's andra klassresa till Camp Topeka.
Ryan låg på soffan och läste när Maggie, Maureen, Sheila och Sunshine kom hem till familjen McKenzie.
"Hej sötnos, har du packat klart nu?" frågade Maggie.
Ryan nickade.
"Eller ligger du bara och drömmer?" flinade Maureen och satte sig intill honom i soffan.
"Jag har packat klart." sa Ryan. Han satte sig upp och lutade sig mot Maureen. "Och jag ligger inte och drömmer, Maureen."
Maureen log mot Ryan och rufsade om hans hår.
"Jo, du drömmer säkert om mig." log Sheila och petade honom i magen.
"Yeah right." fnissade Ryan. Han skruvade på sig och tog bort Sheilas hand.
"Har du packat regnkläder?" frågade David.
"Ja, jag har packat allt jag behöver." sa Ryan.
"Insektsmedel, bortstötande medel?" fortsatte David.
Ryan skrattade till.
"Bortstötande medel...? Vad ska jag stöta bort?"
Maureen, Sheila, Sunshine, Maggie och Kate skrattade.
David log mot sin son.
"Bortstötande medel är bra mot djur och insekter." sa David.
"Precis, tänk om det kommer en hungrig björn." log Maggie.
"Ni är ju helknasiga!" skrattade Ryan. "Skulle jag bli uppäten av en björn...?"
"Mmm, hungriga björnen kanske tycker att vår Little Monkey Boy är jättemumsig." skojade Sunshine.
Ryan skrattade och skakade på huvudet.
"Skaka inte på huvudet Ryan." log Maureen. "Björnar älskar sötnosar som du."
"Hur vet du det?" flinade Ryan. "Har du frågat dom?"
I nästa sekund fick han kämpa för att komma undan tjejernas kittlingsattack.
"Ska jag hjälpa till?" frågade David.
"Jaaa!" sa tjejerna glatt.
*

Inga kommentarer: