tisdag, mars 23, 2010

Back to Camp Topeka! Del 5

*
Clark tog upp en stor sten och släppte den på ormen.
Macy tjöt till.
"Varför gjorde du så?! Man kan inte bara ha ihjäl ett djur sådär!"
Clark blängde på Macy.
"Ursäkta att jag bryr mig mer om Sunny än en orm...!" fräste han. "Det är ju trevligt att du tänker mer på en  gammal orm när Sunny kan dö!"
"Lägg av nu!" sa Ryan. "Ingen ska dö."
Men Ryan var orolig. Om ormen var giftig kunde det gå riktigt illa för Sunshine...
"Mår du illa, Sunny?" undrade Maureen.
"Nej då." Sunshine skakade på huvudet.
Men Maureen såg att Sunshine inte talade sanning.
"Du måste säga om du mår dåligt, Sunny." sa Maureen.
"Jag är lite trött tror jag..."
Sunshine sjönk sakta ner i gruset.
Nu började hennes fot svullna upp och bli missfärgad.
"Herregud, Sunny..." mumlade Ryan förfärat.
Han satte sig intill Sunshine.
Maureen satte sig också ner på marken. Hon höll om Ryan och kände hur hans magra kropp skakade.
Sunshine tog Ryans hand.
"Se inte så rädd ut Ryan." sa hon och log blekt. "Jag ska inte dö."
"Lovar du det?" sa Ryan.
"Ja, dummer."
Sunshine kramade hans hand lite hårdare.
*

Inga kommentarer: