torsdag, mars 18, 2010

Ett hem för Baby Grace - del 3

Eden Park.
8 November, 1995.

När Pastor Cummings åt lunch med Matthew Hayden på måndagen berättade han att han dagen innan träffat Baby Grace's mormor.
"Familjen vill inte ha henne, det var mormodern mycket tydlig med, så nu måste vi hitta en bra familj åt flickebarnet."
Han såg på sin vän.
"Matthew, vet du någon bra, kärleksfull familj, som kan tänka sig att ta emot henne?"
Matthew Hayden log.
"Ja, det gör jag faktiskt. Selma och jag har pratat mycket om det och vi skulle väldigt gärna vilja att flickan blir vår dotter. Och Patrick ser fram emot att få en liten syster."
Pastor Cummings såg häpen ut, men sedan såg han ut som om han vunnit högsta vinsten på ett lotteri.
"Matthew, min vän! Det är ju underbart! Du och Selma blir underbara föräldrar åt Baby Grace, det är jag säker på!"
Matthew log varmt.
"Kan vi hämta hem henne redan idag?" frågade han.
"Ja, det ska nog gå bra." log Pastor Cummings. "Du kan få hämta henne redan efter lunch om du vill."
Matthew log och nickade.
"Jag vill inget hellre."
*

Inga kommentarer: