måndag, maj 03, 2010

Champion! (Del 3)

*
På kvällen åt Ashlee, Kyle, Coral och Darla middag med Darlas föräldrar och Ashlees föräldrar hemma hos Ashlee.
”Vilken härlig fredag!” sa Ashlee. ”Så jäkla underbart att du vann simtävlingen!”
”Extra härligt att du vann med skadade fingrar – och att du vann över Brent!” sa Coral.
"Awesome!" jublade Ashlee.
”Jag fattar knappt att det är sant.” sa Kyle. ”Jag var övertygad om att Brent skulle vinna.”
”Inte jag.” sa Ashlee. ”Jag visste hela tiden att du skulle vinna.”
Hon log brett mot Kyle.
Kyle log tillbaka.
”Tack Ash.”
”Tänk att Coach Hillman lät Brent vara med i tävlingen bara för att han ville se dig vinna över honom!” sa Darla ”Vilken cool lärare vi har!”
”Mmm." skrattade Kyle. "Och Brent och Jerry är relegerade!”
”Bättre än julafton!” jublade Ashlee
De andra skrattade.
”Ja, det var verkligen bra nyheter.” sa Darla.
”Det blir skönt för er att slippa dom nu.” sa Darlas mamma.
Matthew Hayden såg på sin dotter.
”På tal om nyheter... Ashlee, du har väl nåt att berätta?”
”Just det. Vi fick svaret på mitt EEG idag.”
De andra såg spänt på henne.
Ashlee gjorde en konstpaus. Sedan log hon.
”Jag är frisk. Ingen Epilepsi!”
”Åh Gud vad skönt!” sa Darlas mamma. ”Det var verkligen bra nyheter, raring!”
”Den bästa nyheten på länge!” sa Kyle.
”Vad får vi för efterrätt?” frågade Kevin.
”Här kommer din syster med världens bästa nyhet och frågar om efterrätt...?” sa Matthew.
Men han kunde inte låta bli att skratta.
Kevin ryckte lätt på axlarna.
”Vaddå...? Jag gillar efterrätt.”
”Jag med!” sa Ashlee. ”Blir det chokladtårta eller?”
”Vilka ungar...” skrattade Matthew. ”Tänker ni bara på godis?”
”Vad finns det annars att tänka på?” sa Kevin och Ashlee unisont.
De andra skrattade gott.
*

Inga kommentarer: