lördag, maj 01, 2010

Champion! (Del 1)

Blue Creek High School. Fredag.

Kyle, Ashlee, Coral, Darla, Max och Shirley stod vid den klordoftande skolbassängen och såg ut över det turkosa vattnet.
Nu var det inte långt kvar tills tävlingen skulle börja.
”Går det bra att simma med dina onda fingrar tror du?” frågade Darla.
”Det gör inte så väldigt ont.” sa Kyle.
Han log mot Ashlee som gav honom en aningens klentrogen min.
”Det är sant, Ash. Jag har inte så ont längre. Fingrarna är dessutom är tejpade, så det ska nog gå bra."
”Jag förstår inte hur Coach Hillman kan låta Brent simma idag.” sa Shirley. ”Efter det han och Jerry gjorde med Kyle...!”
Hon gjorde en menande gest mot Kyles stukade fingrar.
”Han har nog en plan.” sa Ashlee.
Darla såg på henne.
”Vet du nåt?”
Ashlee skakade på huvudet.
”Jag gissar bara.”
”Jag tycker i alla fall att det är fel.” sa Shirley.
”Brent kanske får kramp och drunknar.” flinade Max.
”Nej, jag skojade bara.” sa han efter en stund.

Lite senare gick killarna som skulle tävla mot omklädningrummet.
Coral, Darla, Max och Shirley gick och satte sig på läktaren.
Ashlee dröjde sig kvar hos Kyle.
”Vi ska heja på dig så mycket att taket lyfter sig!” sa hon med mycket iver i rösten.
Hon kramade Kyle.
”Låter bra.” sa Kyle leende. ”Nu måste jag gå och byta om.”
Ashlee nickade.
”Jag får inte följa med dit in,” Hon pekade mot killarnas omklädningsrum. ”så jag går och sätter mig hos dom andra.”
Kyle skrattade.
”Vi ses sen, Ashie.”
”Det gör vi. Spöa skiten ur Brent nu.”
”Ska försöka.” sa Kyle.
*

Inga kommentarer: