torsdag, maj 24, 2012

Varsel - 3

*
Diane såg på klockan. Tjugo minuter till tågets avgång.
”Mae, älskling, det går inte. Vi ska ju träffa moster Paula idag. Tåget går halv ett.”
”Men jag mår illa, mamma. Och det gör så ont i huvudet. Det blixtrar liksom för ögonen ibland.”
”Det är nog på grund av värmen. Vi köper något att dricka, så kanske du känner dig bättre.” sa Diane.

Mae hejdade henne.
”Mamma, jag hade en syn i natt igen. Något hemskt kommer att hända.”
Diane suckade. Mae hade ofta drömt mardrömmar och haft syner den senaste tiden.

”Någon sa till mig i natt att något skulle hända oss om vi åker med halv ett-tåget.” sa Mae allvarligt. "Och jag såg..."
”Sluta Mary-Kate!" avbröt Diane. "Jag orkar inte med dina påhitt.”
Mae började gråta.
”Mamma, du måste tro mig!”



Inga kommentarer: