söndag, maj 13, 2012

Gästblogg - Janie #1

*
En gång fick jag frågan "vem av dina syskon är din favorit?".
Vad är det för fråga...?! Alla mina syskon är mina favoriter!
Älskar er hela bunten - Maxie, Alex, Cassie & Ricky! <3

Jag blev så glad när mamma och pappa berättade att vi skulle få fosterbarn
- jag hade då längtat efter syskon i 7 år.
Maxine var 5 när hon kom till oss. Alex kom året efter.
Alex och Maxine är 2 år yngre än jag. Vi blev bästisar redan från dag ett
och vi har alltid hållit ihop i vått och torrt och har alltid så kul tillsammans :)

En dag när vi var små skulle vi ta några familjebilder. Alex ville först inte
vara med, han protesterade och sa: "Tjejerna vill bara kramas hela tiden."
Och så har han haft det hela livet efter det - hans tjejkompisar älskar att krama honom. Haha!
Men nu brukar han inte protestera ;)

Av syskonen i familjen Clarke är nog Ricky, Cassie och jag mest lika, både utseendemässigt och till sättet.
Maxine och Alex är vildbasarna, våra små tiger-ungar.
Vi tjejer (Maxine, Cassie och jag) pratar om allt, medan Alex är mer tankfull och tystlåten. Ibland får vi nästan tvinga honom att berätta saker (så att han inte går och bär på jobbiga saker.)
Ricky babblar på om allt! LOL

Kram på er alla läsare där ute!
// Janie Clarke


Inga kommentarer: