söndag, maj 01, 2011

Ocean Beach Memories #13

Storasyster Rebecca minns:

När Ryan var riktigt liten hade han väldigt lockigt hår, stora mjuka skruvlockar (sååå söt!).
En dag när han var 2 år var mamma och jag på stan med Ryan. Då kom en dam fram till oss och sa:
"Men Gud vilken söt liten flicka!" 
(Till Ryan! Haha)
Ryan gav damen en bestämd blick och sa:
"'Usäkta' mej, jag inte flicka, jag är Ryan!"

Han är rolig, min lilla bror!
Och han brukar ha svar på tal, häromdagen var det någon som frågade honom:
"Är du säker på att du är fjorton år..? Du är ju så liten."
En ganska okänslig fråga, tycker jag...
Men Ryan tar det alltid så bra när någon påpekar att han är liten för sin ålder.
Nu log han sitt urcharmiga leende och svarade:
"Fjorton och ett halvt. Och jag kanske har krympt i tvätten."


Personen som ställt frågan blev ganska mållös... Haha!
Och Ryan tyckte frågan Är du säker på att du är fjorton år..? var en ganska dum fråga.
"Jag tror faktiskt att jag vet hur gammal jag är..." sa Ryan till mig senare.


Ryan är verkligen en underbar lillebror. You gotta love him!

// Rebecca


2 kommentarer: