onsdag, maj 11, 2011

Dark Games - 5

*
"Ska du följa med in och ta en läsk?" frågade Mr. Granger efter en stund.
"Tack, men jag borde gå hem och göra läxorna nu. Jag har en hel del att läsa tills i morgon."
"Vad läser ni nu?"
"To Kill A Mockingbird." svarade Jordan.
"Ah, klassiker. Filmen är också bra."
Jordan log och nickade.
"Ja."
Jordan hade sett filmen To Kill A Mockingbird tillsammans med Quinn och deras kompis Veronica.
Jordan suckade och fick något drömskt i blicken när han tänkte på sina kompisar och alla deras filmkvällar och allt annat kul de brukade göra tillsammans.

Spartacus husse log mot pojken.
"Du saknar dom va?"
"Va…?" frågade Jordan.
"Quinnessa och Veronica. Du saknar dom va?"
Jordan nickade.
Han hade saknat dem varje dag sedan de båda flyttade till den där internatskolan.
"Bra tjejer." log mannen. "Dom brukade sitta barnvakt till min lilla flicka."
"Ja, just det." sa Jordan. "Det minns jag."
Mannen suckade och hans blick fylldes av smärta.
"Men hon är borta nu, min lilla flicka."
”Jag är så ledsen Mr. Granger…” sa Jordan. "Det som hände är så fruktansvärt..."
Mr. Granger nickade.
”Det är därför jag dricker så mycket, för att döva smärtan… eller försöka glömma… Jag vet inte…"
Mr. Granger skakade på huvudet.
"Jag borde nog inte tynga dig med mina mörka minnen, Jordan... Ta hand om dig grabben.”
Mr. Granger vände sig bort från Jordan och började gå bort mot sin husbil.


Inga kommentarer: