onsdag, maj 11, 2011

Dark Games - 4

*
"Dra åt helvete ungjävlar innan jag skjuter er!" vrålade Granger.
De fyra bråkstakarna sprang därifrån.
De hade inte lust att få baken full av hagel eller vad nu tokgubben hade laddat bössan med.

Jordan satte på sig sin ryggsäck och reste sig för att springa iväg han med.
"Nej, stanna du grabben."
Mannens röst lät vänlig nu.
Han lade ner geväret på marken och satte sig ner intill Spartacus och kliade hunden bakom öronen.
"Du är den där grabben som ger min hund mat och vatten och grejer. Eh… Jordan heter du, va?"
Jordan nickade.
"Ja Sir."
"Tack ska du ha grabben." sa mannen. "Det är bra att du ser till Spartacus.”
”Han är en fin hund.” sa Jordan.
Mr. Granger nickade.
”Ibland när jag dricker för mycket glömmer jag bort att jag har något att ta ansvar för… och ibland blir jag lite knäpp av spriten och gör dumma saker."
Jordan nickade.
"Men det var bra att du skrämde bort de där idioterna."
Mr. Granger skrockade.
"Ja vad fan, de ska inte komma till mitt skrotupplag och tro de är något. Och bråkar man med Spartacus kompis får man med mig att göra. Eller hur Spartacus? Ingen får vara dum mot Jordan."
"Vaff vaff!" skällde Spartacus instämmande.


Inga kommentarer: