onsdag, oktober 21, 2009

Ryan’s & Maureen’s vadslagning - del 3

***
Torsdag kväll.


Senare på kvällen satt Ryan, Maureen, Sunshine och Sheila i soffan och såg på TV.
Maureen såg på klockan.
”Tjugo i tio.” sa hon. ”Ryan, börjar du bli trött?”
Ryan skakade på huvudet. Men i nästa sekund kvävde han en gäspning.
Tjejerna skrattade.
”Du är visst trött raring!” Maureen kramade honom. ”Ligg ner och vila lite.”
”Nä, Maureen, jag är inte trött.” sa Ryan.
”Jodå, du är jättetrött.” sa Maureen.
Maureen drog Ryan intill sig. Nu låg han med huvudet i Maureens knä.
Ryan fnissade.
”Maureen, jag kom på en sak; jag är inte den enda här inne som är kittlig.”
”Vad ska du hitta på nu då?” frågade Maureen.
”Nervös...?” flinade Ryan.
”Inte särskilt.” sa Maureen lugnt. ”För om du kittlar mig nu så ger jag igen så fort vårt lilla vad är över.”
”Och du är superkittlig, lillbrorsan.” sa Rebecca.
Ryan räckte ut tungan åt sin storasyster.
Sedan återgick han till att reta Maureen.
Han satte sig upp och slog armarna om henne.
”Hur känns det att du snart kommer att förlora?” frågade han.
”Jag vet inte hur det känns, för jag kommer att vinna.” kontrade Maureen.
”Nej, det kommer du inte.” sa Ryan kaxigt.
Han petade henne i sidan.
”Vad ska du sjunga för sång på lördag?” retades han.
Maureen kände sig jättefrestad att brotta ner Ryan nu, men hon bet ihop.
Istället drog hon ner Ryan i sitt knä igen.
”Sov nu busunge.”
”Nä!” skrattade Ryan. ”Jag ska inte sova, jag ska bråka med dig.”

Inga kommentarer: