torsdag, oktober 22, 2009

Glass, giraffer & köttbullar - del 2


”Får jag äta min glass nu?” frågade Noel.
”Nej, då orkar du inte äta mat sedan.” sa mamma.
”Jo, jag orkar!” sa Noel.
”Han orkar alltid äta när vi får köttbullar.” sa Linus. ”Vi får vara glada att han inte äter upp all mat för oss - plus grytorna!”
”Lägg glassen i frysen Noel.” sa mamma.
Noel tog mycket motvilligt sin Hulken-glass till frysen.
”Ingen får ta den!” sa han och hötte varnande med ett magert pekfinger.
”Vem skulle ta din glass?” sa Linus.
”En kajaff!” sa Melwin.
”Tur att vi inte har några giraffer här då.” sa mamma. ”Sätt er till bords nu, så ska vi äta.”

”Hallå, vem har ställt fram lingonsylt…?” frågade Linus när vi satt vid bordet.
”Jag äter lingon till köttbullar.” sa Göran, pojkarnas pappa.
”Blä!” Noel rynkade på näsan.
”Man kan inte äta lingon och söttbullar!” sa Melwin.
”Ska vi ta fram lite vaniljsås också?” fnissade Linus.
Pojkarna skrattade och tänkte ut allt möjligt läbbigt man kunde ha till köttbullar.
”Nu är det bäst att ni slutar, innan vi tappar aptiten.” sa Göran.
”Säger mannen som har lingonsylt på köttbullarna.” mumlade jag.

Inga kommentarer: