lördag, oktober 24, 2009

Frågor till Elle


Känner du Eli ?
Eli är några år äldre (16 eller 17 tror jag), men jag har träffat honom några gånger i stan och på biblioteket.
Han är jättesnäll! En gång lagade han mitt cykeldäck som fick punktering.
Vi bor i samma stad, som heter Blue Creek.
Fast han bor på "The Hill" (barnhemmet här).
Eller föresten... nu bor han i New York!

När träffade du din pappa senast?
På sommaren när jag var 5 år. (I vinter fyller jag 7)
Pappa Eddie är världens supersnällaste, men mormor säger att trubbel brukar leta upp honom.

Hurdan är din mamma?
Mamma är lite speciell...
Ibland är det lite svårt för henne att ta hand om mig.
Hon glömmer mig ibland. Som tur är hittar jag i denna här staden.
Och hon kan glömma att jag inte tål viss mat och så... Mormor och jag skriver stora lappar och påminner henne.
Och mamma kan inte hjälpa det, men hon måste stjäla när hon går i affärer. Jag tror det kallas kleptoman eller nåt... (slog upp ordet i en bok på biblioteket)
Jag blir jättearg! För hon kan faktiskt hamna i fängelse och då måste jag bo på barnhem (The Hill).

Hur gammal var du när du lärde dig läsa?
Jag lärde mig läsa när jag var ungefär 2 år.
(Jag skryter inte nu väl...? För det vill jag inte)


Tack för alla frågor!! Jag blir jätteglad! :-)
Om du vill veta mer så är det bara att fråga!
Jag svarar på typ allt! :P
Puss & kram
// Elle

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

stort tack till Elle för alla svar!!

Dakota Quinn Diamond sa...

You're welcome!! :-)
Skriv gärna mer frågor om du vill. jag tycker det är roligt!
OXOX
från Elle