söndag, juli 24, 2011

Brus – del 7

*
Alex skyndade sig att sätta sig intill sin lillasyster på sängen igen och höll om henne.
”Vad är det syrran...?” frågade han oroligt.
”Jag önskar att du ville bo här hos oss!” snyftade hon. ”Men jag vet att du inte vill det så länge han...”
Cassie pekade mot mamma Noras och hennes pojkvän Darryls sovrum på andra sidan väggen.

”Någon dag blir vi av med honom.” sa Alex ”Och då kan du, jag och mamma bo tillsammans igen.”
”Men han är som en sån där läbbig parasit som aldrig försvinner...” snyftade Cassie.
”Vi får aldrig ge upp vårt försök att övertala mamma att lämna honom.” sa Alex.

Cassie nickade.
”Du har rätt.” sa hon.
 Alex nickade.
Sedan såg Cassie hur ett litet leende lekte i hans mungipa.
”Men nu måste vi faktiskt försöka sova, syrran. Jag vet inte hur det är i din skola, men i min skola blir inte lärarna glada om man somnar på lektionerna.”



Inga kommentarer: