söndag, juli 24, 2011

Brus – del 13

*
”Min fina lilla älskling...” sa Nora till slut. ”Jag vill så gärna att allt ska bli bra och jag önskar att vi - du, Cassie och jag - kunde vara en riktig liten familj, på heltid.”
Alex satte sig upp.
”Det kan vi ju bli! Om du bara...”
Nora skakade på huvudet.
Jo!” sa Alex envist. ”Du behöver inte Darryls pengar! Jag har arvet efter pappa. De pengarna får jag ju i höst, när jag blir arton – och jag har min collegefond.”

Nora strök Alex över kinden.
”Det är dina pengar, lilla gubben. Och du ska gå på college.”
”Men jag hjälper hellre dig än går på college!” sa Alex.
Nora log.
”Min underbara, vackra, envisa lilla unge!”
Hon kramade om sin son.
”Du är fin du, Alex, men du ska gå på college. Och nu ska du sova.”
Nora reste sig för att gå.
”Men du, mamma... jag kanske kan få stipendium till college…?” sa Alex fundersamt.



Inga kommentarer: