söndag, juli 24, 2011

Brus – del 12

*
Nora gick in till sin son och satte sig på hans sängkant.
”Gjorde han dig illa?”
Alex skakade på huvudet och lade sig ner.
”Jag måste sova nu mamma.” mumlade han.
”Kom så får jag se på dig först.” sa Nora.
Hon gjorde tecken åt sin son att sätta sig upp.
Alex suckade, men satte sig upp.

Nora tog pojkens ansikte mellan sina händer och undersökte hans hals och ansikte.
På halsen syntes några ilskna märken efter Darryls strupgrepp.
Alex drog sig undan, vände sig in mot väggen och lade sig ner.

”Jag är så ledsen min älskling...” sa Nora mjukt och strök Alex över håret.
”Inte ditt fel att han är en idiot.” mumlade Alex.
Han vände sig om och såg allvarlig på sin mamma.
”Men mamma... jag har sagt miljoner gånger att du måste lämna honom!”
Nora svarade inte.
Hon såg bara sorgsen ut och kramade sin pojke.



Inga kommentarer: