söndag, juli 19, 2009

SkrivPuff: Utmaning 200 - 19 juli

Skriv en text på 200 ord!

Ryan räknade trappstegen på väg upp i utkikstornet.
”Två hundra precis.”
”Kommer kännas som fler när ni får bära ner mig sen!” pustade Maureen.
Ryan och Sunshine skrattade.

”Om vi hör ’två hundra’ en gång till idag ska jag bära din lunchbricka
i en vecka, Ryan.” sa Maureen.
”Deal.” flinade Ryan.

”Ännu en bil att rusta upp, Mr. McKenzie?” frågade Maureen.
David log stolt.
”Visst är hon vacker?”
Ryan höjde på ögonbrynen.
Hon… Heter den nåt...?”
”Du vet väl att farfar och jag alltid döper våra bilar. Det här är Sally.”
Ryan flinade.
”Du döpte gamla bilen också: ’jävla skrothög’.”
”Passa dig grabben!” skrattade David. ”Ungar, gissa vad den här
skönheten kostade?”
Det kunde de kunde inte gissa.
”Fick den för ett kanonpris: två hundra dollar!”
Ryan log triumferande.
”Hörde du Maureen? Två... hundra dollar.”

”Passa dig.” sa Maureen.
Två hundra! Ett jättebra pris!”
Maureen jagade ut Ryan på stranden och brottade ner honom.
”Nåt du vill säga?” frågade Maureen.
”Ja.” flinade Ryan. ”Två hundra!”
”Nu ska du få! Jag ska kittla dig i två hundra sekunder - det är
mer än du står ut med.”
”Nej!” fnissade Ryan och försökte komma undan.
Maureen höll fast honom.
”Jo! Två hundra sekunder, baby!”


4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Kul att du lyckats göra nåt av den här "knepiga" skrivpuffen!
Och alltid kul att läsa om Ryan!

Dakota Quinn Diamond sa...

Tackar! :)
Det var inte lätt att få till ett sammanhang i den här texten... I hope it makes sense :P

The Darkest Night sa...

jadå,det tycker jag att den gör!
:-)

Dakota Quinn Diamond sa...

aw tack! :D