onsdag, augusti 03, 2016

Skrivpuff - 3 Augusti 2016

*
Välj 5 ord på bokstaven M.
Skriv en text som innehåller minst 2 av dem. 
Berätta gärna vilka ord du valt.

Modig, mega, mission, mamma, misslyckad

Sun City, California. Våren 2011.


"Maxine, jag hoppas att du kan förlåta mig för att jag har varit en så misslyckad mamma till dig."
Audrey Logan såg tårögd på sin tonårsdotter som satt i solskenet på gräsmattan i sjukhusparken.
Maxine såg fundersam ut och suckade lite innan hon svarade.
"Alltså... jag har svårt att förlåta alla gånger du svikit mig..."
Audrey svalde gråten.
"Åh, jag vet, Maxie... Inte ens när du blev sjuk, eller fick ditt återfall, var jag här för dig..."
Flickan suckade och skakade sorgset på huvudet.
"Jag har verkligen varit en usel mamma...!" fortsatte Audrey med gråtig röst.
Maxine höjde handen för att avbryta.
"Nja... du har gjort en del dåliga val i livet bara. Och visst har jag varit besviken och mega-arg på dig. Men jag är glad att du är här hos mig nu."
Audrey fick ännu svårare att hålla gråten inom sig nu. Hennes vackra lilla flicka var så stark och modig.

Flickan log nu varmt och hennes blå ögon glittrade.
"Mamma, vi har ganska mycket att ta igen, så det är bäst för dig att du börjar hälsa mig på oftare nu!"
"Älskling..." var allt Audrey fick fram nu.
Hon drog in flickan i famnen och höll om henne hårt.
"Så du vill träffa mig fler gånger?" frågade hon osäkert.
"Klart jag vill!" sa Maxine. "Mamma, vi har en mission - att ses så ofta som möjligt!"
Mor och dotter, som inte hade setts på över fyra år, såg nu på varandra och log.
"Låter som en bra mission." tyckte Audrey.
Maxine nickade glatt.
"I know right! En mega-bra mission!"
Audrey kramade om flickan igen.
"Jag älskar dig, lilla Maxie."


Inga kommentarer: