lördag, november 05, 2011

Skrivpuff - 4 + 5 november 2011 - del 1

Skriv om att komma tillbaka + om det man klarar sig utan.

Direkt-fortsättning på kapitlen från 3/11: Del 1 & Del 2

Ocean Beach, Delphi, California 1971

Maureen och Sunshine satt på terassen med Ryans mamma Kate och Maureens mamma Maggie när David och Ryan kom hem från sjukhuset.
Ryan såg väldigt medfaren ut.
"Jag spydde i väntrummet..." sa han skamset. "Det var riktigt pinsamt."
Kate gick fram och kramade sin son.
"Det ska du inte vara skamsen för älskling, du kunde ju inte hjälpa det."
"Och jag svimmade nästan på sjukhuset... mumlade han.
"Svimmade...?" suckade David. "Du tappade nästan medvetandet och höll nästan på att sluta andas."

Maggie såg oroligt på Ryan och Kate flämtade förskräckt till.
"Mamma och Maggie..." sa Ryan. "Oroa er inte så mycket. Jag mår faktiskt okej."
"Kom så går vi in och bäddar ner dig på soffan." sa Kate.
De andra gick med Kate och Ryan in i huset.
David ställde en burk med Tylenol (smärtstillande och febernedsättande tabletter) på soffbordet. Sedan hämtade han ett glas vatten.
"Har du feber älskling?" frågade Maggie.
Hon strök Ryan över pannan.
Ryan nickade och sjönk trött ner på soffan.

David plockade upp en Tylenol ur burken och räckte den till sin son.
"Usch vad jag hatar medicin och tabletter..." sa Ryan och gjorde en liten grimas.
"Jag vet, men du behöver ta den, så att febern går ner." sa Kate och strök Ryan över ryggen.
Pojken tog motvilligt emot tabletten och sköljde ner den med vatten.


Soundtrack/Låtlista

*

Inga kommentarer: