måndag, november 14, 2011

Skrivpuff - 14 november 2011 - del 3

*
Grant föste irriterat undan sin son och lade sin hand på Tessas axel.
"Min flicka, du är välkommen hem till oss, det vet du - men du måste vara ren och nykter."
Tessa nickade.
"Jag fattar. Nu är jag utsvulten. Vad har ni för käk på det här stället?"
Hon gick bort till långbordet med alla små förrätter, höll upp ett av faten och studerade det som fanns på det. Hon rynkade på näsan.
"Sniglar till förrätt...? Vad får vi till middag, överkörd ekorre?"
Några av gästerna skrattade, en andra såg med avsmak på Tessa.

Barbara skyndade fram till sin styvdotter.
"Snälla Tessa... du skämmer ut både dig själv och oss."
Joey blängde på sin styvmor.
"Du kan väl gå upp och ta en dusch" fortsatte Barbara. "och du kan få sova i gästrummet i natt."
Tessa skakade på huvudet.
"Jag är inte trött."

Joey lade armen om sin systers axlar.
"Tess, du kan väl sjunga med mig? Det finns mikrofon och allting - vi kan rocka loss."
Tessa log glatt och rufsade om i sin lillebrors hår.
"Ja! Kom, så rockar vi röven av det här stället!"
"Åh Herregud...!" suckade Barbara. "Joey, ni kan väl ta det lite lugnt när ni sjunger?"
Joey skrattade till.
"Ta det lugnt...? Kom igen 'morsan' - det är rock - inte en vaggvisa."
Syskonen gjorde skrattande sig redo att sjunga.

Taco – Puttin' On The RitzCherie Currie – Cherry Bomb
Selena Gomez – Shake It UpAmy Diamond – Life's What You Make It

*

Inga kommentarer: