måndag, november 14, 2011

Skrivpuff - 14 november 2011 - del 2

*
Barbara vinkade till sig sin man.
"Grant, din dotter är här..." sa hon lågt i hans öra. "Du borde kanske..."
Hon sökte efter rätt ord.
"Se hur hon mår..." sa hon till slut.
Grant nickade och stegade fram till sin dotter.
"Hej min flicka. Hur är det med dig?"
Tessa log och gjorde tummen upp.
"Hej farsan! Jag mår toppen!"

Joey skyndade fram till dem.
"Syrran!" sa han glatt. "Kul att se dig!"
Han kramade Tessa.
"Kul att se dig med lillebror!" sa Tessa och besvarade kramen. "Schyst party ni har här!"
Joey log.
"Ja, visst... om man gillar att ha långtråkigt..." mumlade han.
Syskonen skrattade.

Grant såg forskande på Tessa.
"Raring... är du hög...?"
"Hög? Vem, jag...?" sa Tessa oskyldigt.
Hon skrattade och viftade avvärjande med handen.
"Nej, inte jag inte! Jag är född så här glad!"
Hon slog ut med händerna i en yvig gest för att visa hur glad hon var.
"Lite för glad..." sa Grant. "Vad har du tagit idag Tessa?"
Tessa ryckte på axlarna.
Grant gav sin dotter en sträng blick.
"Du är hög som ett hus!"
"Vilket hus?" frågade Tessa utmanande.
Joey låtsades hosta för att maskera ett skratt.


Taco – Puttin' On The RitzCherie Currie – Cherry Bomb
Selena Gomez – Shake It UpAmy Diamond – Life's What You Make It

*

Inga kommentarer: