onsdag, november 02, 2011

Skrivpuff - 2 november 2011

Skriv om efterskalv.

Hollywood, Los Angeles. Våren 2010.

"Kände ni den där skakningen?" frågade Cole.
Izzy lindade armarna om hans midja.
"Mmmm... hela världen skakar när du är med, Cole..." sa hon drömskt och kärleksfullt.
Cole skrattade ett sött och lite generat skratt och kastade en blick på sin bästa vän Nikki.
"Eh Nik... lite hjälp här tack..." mumlade Cole.
Men Nikki såg väldigt road ut och tycktes inte alls ha några planer på att dra ut Cole ur Izzys omfamning.
Hon log bara och sa:
"Du Izzy, jag tror att han pratade om efterskalvet."

Men Izzy verkade inte alls medveten om att de hade varit med om en jordbävning och nu ett efterskalv idag. Hon hade bara ögon för Cole.
Det var ingen hemlighet att Izzy drömde om att en dag få spela in en romantisk film med honom. De hade medverkat i både film och TV tillsammans, men aldrig i något romantiskt.

"Cole, vet du om att du är den sötaste och charmigaste killen i hela världen?" sa Izzy.
"Eh... nej..." sa Cole blygt och rodnade en aning.
Han slingrade sig ur Izzys famn.
Nikki log mot sin bästis. Det var så sött att Cole - efter alla år som film- och TV-stjärna - fortfarande blev jätte-generad varje gång han fick en komplimang om sitt utseende eller sin talang.
Cole log tillbaka.
"Äh sluta flina, jag är inte alls söt..."
"Är du visst!" skrattade Nikki och omfamnade Cole.



Aaron Carter – Another Earthquake!Selena Gomez – Shake It Up
Kenny Loggins – Danger ZoneZac Efron – Ladies' Choice


2 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Du hittar alltid en vinkling som passar till puffen, och jag tycker du lyckas varje gång.
Du har sett att du vunnit min bok hoppas jag.
Nu behöver jag bara din adress så har du den snart i lådan.
Mitt mejl är
mejl@anithaostlund
Ha en härlig lördag

Dakota Quinn Diamond sa...

@ Anitha: Tack så mycket!!
Vad kul att du tycker att jag hittar passande vinklingar till alla mina puffar!
Dina ord gör mig jätteglad!! :-)

Vad kul att jag vann din bok! :D
jag skriver min adress i ett mail till dig.

Ha en härlig helg!
Kram
Dakota