tisdag, november 22, 2011

Skrivpuff - 22 november 2011 - del 2

*
När de gått en bit in i parken tände Tessa en cigarett.
Joey såg fundersam ut och sneglade bekymrat på sin syster.
Tessa log och strök lillebror över kinden.
"Det är bara lite 'gräs' Joey."
"Bara...?" sa Joey. "Du måste lägga av med drogerna Tessa!"
Tessa nickade.
"Du har rätt - jag borde sluta. Jag ska det."
Med ett leende lekande i ena mungipan lade Tessa till:
"En annan dag."
Joey suckade. "En annan dag." Det där hade han hört förr...

"Jag är skithungrig!" sa Tessa plötsligt.
Hon viftade menande med sin hemrullade cigarett och Joey anade att det var den som var upphovet till systerns stora hunger.
"Vi går och käkar cheeseburgers!" sa Tessa, med en stor entusiasm som fick Joey att skratta.
"Du är vrickad syrran. Men okej, vi kan köpa lite käk. Vi kan äta den hemma hos mig."
Han funderade en stund, sedan sa han:
"Du, Tess... om du vill kan du stanna hos mig i natt. Ifall du inte har nånstans att ta vägen..."


Sam Cooke – Wonderful WorldThe New Merseysiders – Handle With Care
Amy Diamond – Life's What You Make ItPetula Clark – Downtown

*

Inga kommentarer: